Pages

Kerana Terpaksa


Pagi tadi...
syasya bangun lambat dari biasa..
Lebih kurang pukul 7.20..
Masa tu aku dah kalut2 nk pergi kerja..

Ajak die bangun..
Die cari awak dulu...
lepas tu cium awak pulak..
Aku ajak die kuar bilik..taknak lagi..
Duduk lagi kat tilam...
Panggil nama papa die pulak..
Rindu agaknya sebab semalam tak sempat tango...

Aku tarik je tangan die keluar bilik..
Taknak jalan sendiri..
Nak dukung...
Bawak ke luar pergi ruang tamu...
Taknak duduk sendiri...
Nak duduk atas riba pulak..
Mulut asyik sebut "beg..beg" je...
Sebab tengok ada handbag kat tepi aku....

Sebab dah terlampau lambat nak pergi kerja...aku minta mak pegang Syasya dulu..
Terus menangis taknak..
MAsih nak manja2 dulu dengan aku,..
Kesian pulak tengok die
Sedih naluri keibuaan aku ni..

Mak bawak die pergi luar rumah tengok pokok jagung sementara aku undur kereta..
Dari dalam kereta aku lambai die..
Terus menangis kuat.. Nak ikut..
Selalunya kalau die bangun awal..takdekla mengaruk sam[ai macam ni
Mungkin tak puas nak bermanja dulu. rasanya
Yela..dah cuti 4 hari asyik duduk sama jer..pagi ni dah kena tinggal..

Sambil dalam perjalanan nak pergi sekolah..
Fikiran ni terus ingat kat Syasya..
Kesian pada Syasya..
Tapi mama tak boleh buat apa-apa sayang..
Mama kena kerja...

Untuk anak mama Syasya.,..
Mama mintak maaf k..
Bukan sengaja nak tinggal Syasya kat rumah..
Tapi mama kena kerja sayang...
Walaupun hati mama ni sedih tapi mama kena pergi juga...
Mama terpaksa sayang.. Sebab memang dah tugas mama...
Mama harap sangat anak mama faham yer...

Balik nanti tunggu mama yer..
Nanti kita main sama-sama..
mama faham..Syasya sekarang ni makin manja..
Mungkin sebab syasya dah dapat rasa akan kehadiran adik baru nanti..
Tapi percayalah sayang..
Mama tetap sayang Syasya selamanya...

Sayang anak Mama


No comments:

Post a Comment