Pages

Dah 24 minggu

Minggu ni dah 24 minggu pregnant
Perut pun makin nampak
Walaupun tak besar macam orang lain...tapi dah tak boleh nk sorok2..hihihi..
Sekarang ni asyik sakit kaki dan ari-ari jer
Nak berjalan pun terhincut-hincut
Kadang-kadang malu juga dengan orang.. tapi apa boleh buat

Ingat balik kampung nanti nak berurut.
Tapi misi bagi nasihat jangan sebab bahaya untuk baby
Bidan tukang urut tu tak nampak benda kat dalam
Misi cadangkan lebih baik kalau pergi scan
Aku pun ikut jela..
Risau jugak.
Takpelah,tahan jela..tak lama dah
3 bulan je lagi sebelum baby keluar

Bila baca komen dalam "Persatuan Ibu-ibu comel mengandung "
Rasa sedih pun ada..
Macam-macam luahan yang ada
Pasal suami jauh, jumpa hujung minggu jer..kena drive sendiri nak pergi klinik
Aku teringat pasal diri aku
Aku rasa lagi kasihan..Dah la suami jauh..masa bersalin nanti pun sorang2 jugak

Nak buat macam mana..
Itulah pengorbanan aku untuk suami
Rasa sedih pulak
Macam mana lah nanti kan
Sapa nk teman aku time rehat??
Sapa nk jenguk aku tiap kali waktu melawat??
Kalau dulu suami datang tiap kali waktu rehat..teman aku kat ward
Tapi sekarang takdek dah
Nk makan apa-apa pun susah dah
Takdek sapa nak layan aku

Sedih sangat-sangat
Sapa nk tukarkan baju..nak tukar "pad" nanti
Mesti kena buat sendiri
Dahlah masa tu memang takdek tenaga
YA Allah..kau kuatkanlah semangatku
Berikanlah kekuatan kepada diriku
Sapa nak uruskan dokumen2 aku nanti

Argh..sedihnye....
Saat-saat macam ni semua orang perlukan suami..
Hanya die yang dapat bantu kita...
Macam manalah keadaan aku nanti
Hanya Allah yang dapat tolong aku.
Nak tak nak..aku kena hadapi jugak
Suami 22.6 baru balik cuti.. 
Itupun cuti sebulan je.
Tapi oklah..Dapat jugak jenguk kami kat sini.

Memang pada orang lain setahun tu tak lama.
Tapi bagi aku memang lama sangat
Ni baru 3 bulan..Rasa macam dah separuh nyawa dah

masuk minggu ke 36 nanti memang dah kena berjaga-jaga
Dah kena plan nak mintak tolong siapa kalau sakit tengah malam.
kalau siang kat tempat kerja ok lagi
Ramai kawan-kawan yang ada.

Ya Allah Ya Tuhanku
hanya padamu aku berserah
Kau permudahkanlah semua urusan ku
Selamatlah kami ketika detik itu.

Aku mesti kuat.
Tak boleh sedih-sedih
Kena selalu happy.
Barulah tak fikir macam-macam masalah
Nasib baik mak mertua ada kat rumah.
Boleh juga temankan aku bila dah sarat nanti.
Boleh tengokkan Syasya..
Dalam keadaan yang dah sarat nantu..Tak terlayan kerenah Syasya.


No comments:

Post a Comment